Go to Top

Програмиране за деца – компютърно моделиране със Scratch

 

  • Kакво е Scratch?

    Скрач  е визуален език за програмиране. Използва се от ученици, учители, родители и деца като инструмент за лесно създаване на игри, помагайки на обучаващите се да бъдат по-добре подготвени да навлязат в света на компютърното програмиране.

    Реално не се пише код, а програмата се създава с действията на този, който я пише, чрез множество активни обекти, наречени „спрайтове“ (sprites). Спрайтовете могат да бъдат векторни или битмап изображения, спрайтове създадени от нулата чрез опростен редактор, част от Скрач платформата или да бъдат импортирани от външни източници включително и уебкамери.

    Дизайнът е толкова опростен, че дори най-малките деца могат да събират прости конструкции, да сглобяват различни обекти, изпълняващи определени инструкции. С прости команди може да се оформи сложен модел, който да си взаимодейства с много предмети с различни свойства.

    За кого е предназначен курсът:

    Курсът може да бъде изучаван от деца, юноши и по-големи.

    Ползване на личен или служебен лаптоп:

    Тези, които нямат възможност да ползват собствен лаптоп, трябва да заявят за това по email или телефон, за да им бъде осигурен служебен лаптоп от центъра.

    Мащаб на групата:

    Обучението се провежда в малки групи, ограничени до 6 деца, с цел много повече индивидуално внимание на лектора към курсистите по време на практическите упражнения.

    Издаване на Сертификат:

    Всеки успешно преминал финалния тест ще получи Сертификат.

  •  

    Учебна програма на курса:

    КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ със Scratch 1.4

     

    ТЕМА 1.   ДИГИТАЛНИ УСТРОЙСТВА
    1.1. Основни компоненти на дигиталните устройства.
    1.2. Управление на дигитално устройство.
    1.3. Правила за здравословно и безопасно използване на дигиталните устройства.
    ТЕМА 2.   УПРАВЛЕНИЕ НА ДИГИТАЛНА ИДЕНТИЧНОСТ
    2.1. Създаване на потребителски профил
    2.2. Дигитална физическа идентичност
    ТЕМА 3.   КОНСТРУИРАНЕ НА ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ ДЕЙСТВИЯ
    3.1.  Подреждане на блокове за оформяне на изображение.
    3.2.  Подреждане на блокове за движение на обект в четирите посоки.
    3.3.  Подреждане на блокове за движение на обект за образуване на дума.
    3.4.  Комбинирано използване на блокове за движение
    ТЕМА 4.   КОНСТРУИРАНЕ НА ПОВТАРЯЩИ СЕ ДЕЙСТВИЯ
    4.1.  Използване на блок за повторение.
    4.2.  Построяване на цикличен алгоритъм по дадено задание
    ТЕМА 5.   ВИЗУАЛНА СРЕДА ЗА ПРОГРАМИРАНЕ
    5.1.  Запознаване с интефейса и възможностите на визуалната среда за програмиране.
    5.2.  Движение и позициониране на героя.
    5.3. Усложняване на движенията – въртене и обръщане.
    5.4. Построяване на цикличен алгоритъм за управление на движение
    5.5. Промяна в обкръжението на героите – промяна на сцената
    5.6. Промяна във външния вид на герой и създаване на нови герои
    ТЕМА 6.   РАБОТА С ТЕКСТ И ЗВУК ВЪВ ВИЗУАЛНА СРЕДА
    6.1. Героят оживява чрез звуци.
    6.2. Героят говори и мисли.
    6.3. Създаване на диалог между повече герои
    6.4. Героите се движат и говорят
    ТЕМА 7.   В СВЕТА НА АНИМАЦИЯТА
    7.1. Какво е анимация
    7.2. Работа по проект

    7.3. Обобщение

  • График на курсовете по „Компютърно моделиране със Scratch“:

    Продължителност на обучението – 24 учебни часа.

    Запишете се за следваща група:

    22-ри юли 2019  (сутрешна форма на обучение от 08:30 до 12:30 часа, което са  5 учебни часа с 4 почивки по 10 минути между часовете). Занятията, ще се провеждат понеделник, вторник, сряда и четвъртък. Край на курса: 29-ти юли 2019г.

    Цена и заплащане:

    Цена: 220 лв.

    Сумата може да се заплати на място в администрацията ( пл. Славейков 11, етаж 4 ) или по банков път:

    Номер на банкова сметка:
    IBAN:BG49CECB979010E2257300
    BIC:CECBBGSF
    Основание за плащане: „Компютърно моделиране със Scratch“

     

    Бонуси:

    10% отстъпка при записване на следващ курс в Компютърно образователен център “Progress”.

  • Преподаватели

    Илиана Проданова

    Илиана Проданова

    Магистър по информатика и математика от СУ „Св. Кл. Охридски“.

    С повече от 10 години стаж като системен и приложен програмист в областта на базите с данни. Преподава компютърни науки в частни и държавни учебни заведения от 18 години. Владее езиците за програмиране Clipper, Pascal, C++, HTML, Java Script, Visual Basic, JAVA; графичните приложения CorelDraw, PhotoShop, PageMaker, Quark Express, Adobe Flash; средата за изготвяне на сайтове MS Expression, платформите WordPress и Joomla, както и всичките приложения от MS Office;